Tuesday, 22 March 2011

De Fahrt geht nach Hamburg

Jeg har gennem et års tid fulgt bloggeren Elainemay, eller "Selfish Seamstress" som hun kalder sig. Se hendes blog her: http://selfishseamstress.wordpress.com/
Elaine er berømt for sin egoisme, humor og sine haiku digte. Min absolutte favorit er hendes haiku digt om sit stoflager, eller stash, som det hedder på amerikansk:

Things were casual,
Then love grew, and so did you.
Sweet, beloved stash.
- Selfish Seamstress

Ligesom Selfish Seamstress, har jeg også et meget stort stoflager. Så stort, at det fylder 2/3 af mit klædeskab. Og alligevel bliver jeg ved med at købe mere.

I weekenden skal jeg med min mor og mormor til et stort stofmarked i Hamburg. Det er et omvandrende stofmarked, som hedder Stoffmarkt Holland (se datoer på http://www.stoffmarktholland.de/). Det nærmeste sted de kommer, er Hamburg, men til gengæld kommer de 4 gange om året. Vi har været der 4 gange før, 2 gange om året, så dette bliver vores 5. tur. Jeg glæder mig!

Vi plejer at drille hinanden på vejen derned, og gætter på, hvem der køber mest af dit, og hvem der køber mest af dat, og hvad folk hver især håber, at finde. Men allervigtigst: har folk overhovedet fået syet af noget af det, de købte sidste gang?

Det har jeg ikke. *gisp*

Jeg har til gengæld syet af en masse stof, jeg købte forrige gang, vi var dernede, altså for et år siden. Men noget skulle der jo gøres, for både min mor og mormor har syet af noget fra sidste gang (til gengæld har de så en masse liggende fra forrige gang. HAHA).

Derfor har jeg lavet denne lille taske:









Af ting, jeg købte sidste gang, er både det lilla, syntetiske skind, metalrammen, de 3 slags rhine-studs og apparatet til at sætte dem på med. Det polkaprikkede foer er købt forrige gang.

Da der findes et utal af forskellige slags metal-rammer, kan det ikke betale sig at købe et mønster til en bestemt ramme. Derfor har jeg lavet mit eget mønster vha. denne tutorial: 
http://u-handbag.typepad.com/uhandblog/2006/12/purse_frames_de.html

Det gik dog ikke helt fantastisk med limen. Jeg endte med at have det over det hele, og da jeg prøvede at få det af rammen, tog det også læderets farve. Øv... Så limen er der stadig, men det er der nok ikke nogen, der ser :P Du lagde sikkert ikke mærke til det, før jeg sagde det, vel? Der kan du se... Men det gik ellers meget godt, af det første forsøg at være. Det skal i hvert fald prøves igen!

Jeg har også selv lavet kæderne med sten i. Alle materialer er købt hos Panduro Hobby. Som en lille bonus, har jeg også lavet en lille nøglering til Trine:



Værktøjet ses her:






Det viste sig, at warhammer-værktøj også kan bruges til andre ting, end warhammer :D

Jeg vil smutte igen, før min, i forvejen lange blogpost, skulle blive længere.

No comments:

Post a Comment