Tuesday, 15 March 2011

Lidt om mine maskiner + en overraskelse

Vi starter med overraskelsen, bliver nødt til at blære mig lidt. JEG HAR KØBT EN OVERLOCKER! *hopper op og ned af glæde*

Der er tale om min mormors 2-2½ år gamle Bernina 1150 MDA, som jeg har købt til den meget favorable pris, 3500 kr. Den står til 6499 kr hos Guldager og Sønner i Århus, altså har jeg fået den til næsten halv pris. Salget skyldes, at min mormor er svagt seende, og hun havde svært ved at tråde maskinen ordentligt. Hun har nu købt sig en Babylock, der kan tråde sig selv. Smart nok.

Min Bernina (eller Bernadette, som jeg kalder den, også selvom det kan danne misforståelser til den egentlige Bernadette-model) er en kraftig og viljestærk dame. Hun kan klare 4 tråde, 9 mm-søm, rullesøm, 5 lag tyk denim (har prøvet på min mors identiske maskine, den klarede det fint), og alt sammen ca. 200 gange hurtigere end min symaskine.

Havde faktisk ikke planlagt at købe en overlocker, men kunne ikke sige nej til dette tilbud. Det er den model jeg helst ville have, og så til den pris! Og når sådan en maskine kan holde i 20-25 år, er det jo faktisk en investering. Eller noget.

Du kan se mere om den her: http://www.bernina.dk/product_detail-n5-r2-i35-sDK.html

Nu vi snakker maskiner, så har jeg en 2 år gammel Pfaff Performance 2058. Købt hos Guldager og Sønner i Århus (ligesom alle andre symaskiner i familien) til en meget favorabel og nedsat pris.

(Den kan skimtes bag ved tasken på dette billede. Btw, tasken er en af mine tidligere kreationer)


Den kan alt. Overtransportør. Tjek! Digital knaphulssensor. Tjek! Monogrammer og bogstaver. Tjek! 9 slags overlock. Tjek! Kører gennem 2 lag meget tyk læder. Tjek. Touch Screen. Tjek! Jeg kunne blive ved... Og den er SÅ nem at skifte trykfødder på. De sættes blot fast med et lille klik, og det tager ikke meget mere end 5-6 sekunder at skifte trykfod. Det er meget praktisk, når man som jeg skifter trykfod hele tiden.

Så nu sidder jeg med et dream-team af et par maskiner. Hvis man liiige ser bort fra at jeg først får min Bernina om 2 uger. Suk. Jeg vil nu sige farvel for altid til min Pfaffs overlockfunktion ved at gøre underkjolerne færdig på den. Og så aldrig mere langsom overlockning. Muhahaha!!!!

/Angelica
(kan se at der mangler en forfærdelig masse kommaer. Gider ikke rette det. Lev med det.)

No comments:

Post a Comment