Wednesday, 9 March 2011

Update #1 på Projekt Krigslive VII

Hej Folk

Mit stof er nu vasket, tørret, strøget og klippet. I nævnte rækkefølge. Wuhuuu!!! Og nu ligger der så 2 bunker af hvide stoflapper på mit skrivebord og stirrer på mig. Men jeg lader mig ikke lokke - i hvert fald ikke før denne blogpost er færdig!

Jeg har ellers ikke så meget at fortælle, bortset fra at jeg lokkede min mor til at lede desperat efter en stråbåndsfolder jeg agter at låne - og hun fandt den! Så når weekenden er omme er jeg den stolte indehaver af en 25 mm skråbåndsfolder (25 mm er vel og mærke 1-fold-målet, den færdige bredde bliver kun halvdelen).

Af ialt 7 meter dejlig hør har jeg ca 1,3 m (og en lille håndfuld snipper) tilbage. Det er nok til at kunne klippe både et (men kun et) nyt sæt ærmer og 2 sæt nye underarmskiler. Men hvis dette ikke bliver nødvendigt vil de godt 1,3 meter blive forvandlet til meter efter meter af skråbånd. Dette skal så bruges til at færdiggøre halskanten med. Som det dog flasker sig. Jeg klager i hvert fald ikke...

Jeg vil smutte igen, jeg skal lige have noget at spise før jeg skal til at sy ærmer sammen. Slå kors for mig!*



Sådan ser det ud når 7 meter stof hænger til tørre... lol!

Så lidt spild blev der...

De 2 bunker med navne-post-it's på... Den eneste forskel på de 2 kjoler er ærmerne. Mine ærmer er lidt bredere og længere end Trines.

*Dette er en indforstået joke min veninde Trine og jeg imellem. Jeg er IKKE fanatisk kristen! Det hentyder blot til, at man i virkeligheden slår kors for sig, når man krydser fingre.

No comments:

Post a Comment