Sunday, 20 March 2011

Update #3 på Projekt Krigslive VII

Jeg HADER rynketråde. HADER HADER HADER HADER HADER rynketråde. De er forvirrende (fordi der skal laves så mange af dem), svære at få pæne, trådene kan sprænge og de kan rykke sig undervejs. De er i det hele taget noget møj.

Jeg er lige blevet færdig med at sætte rynketråde i underkjolen, og jeg ved ærligt talt ikke, hvad jeg skal gøre ved dem. Halsudskæringen er blevet alt for stor, og for- og bagstykkerne kan ikke rynkes mere, end de i forbejen er. Rynkningen er også meget tyk, ca en 1 cm. Det kan godt komme til at se lidt underligt ud, når man får noget ovenpå kjolen. Som jeg ser det, har jeg disse muligheder:

1. Hæfte rynketrådene og derefter gøre ingenting.
2. Hæfte rynketrådene, og derefter kante med skråbånd.
3. Pille rynketrådene på ærmerne op og sy nye, der rynkes lidt mere, og derefter kante med skråbånd.
4.  Tage noget af vidden i for- og bagstykket ud, ved at lave en søm midt for og midt bag, og derefter kante med skråbånd.
5. Pille alle rynketrådene ud og lave læg i stedet for, og derefter kante med skråbånd.


Lige nu tror jeg mest på nr. 5, men mit had til rynketråde gør mig ude af stand til, at være objektiv.

Her er så billederne af kjolen som den ser ud nu (trådene på den ene skulder sprang, mens jeg tog billederne, så den hænger måske lidt):


Uden bælte...

Med bælte...

Close-up. Her kan man se, hvordan den ene skulder ikke længere er rynket.

Bagstykket...

Et nærbillede af underarmskilen. Jeg synes at størrelsen passer meget godt.


Så, hvad skal jeg gøre ved den?

No comments:

Post a Comment