Monday, 21 March 2011

Update #4 på Projekt Krigslive VII

Så... jeg besluttede mig for, at sove på det... og så begynde på banneret imens.

Jeg er blevet bedt om, at lave et banner for NCP-byen, gerne med noget lilla i. Dette passede mig fint, da jeg havde en forfærdelig masse sort og lilla hør til overs fra en sortelver kjole jeg lavede for et år siden. Nu skulle det altså udryddes.

Så, jeg sendte dem denne skitse, som de sagde god for, og så gik jeg i gang.


Jeg laver banneret i dobbelt lag, for at skjule sømrummene, og for at lave den øverste kant pæn. Den broderede tudor rose er ca 18*18 cm, og har taget ca 6 timer at lave. Lige nu mangler jeg bare at stryge den del med broderiet på, og at sy det hele sammen.

Jeg har lavet et mønster på banneret, og vil måske lave en vejledning senere.

Her er alle mønsterdelene klippet ud...

Her er de 5 færdige stropper...


Her er motivet tegnet med kridt...

Og her er det færdige motiv...


Jeg tror, at jeg har bestemt mig for at lave læg på underkjolen. Så må vi se hvordan det går.

No comments:

Post a Comment