Wednesday, 20 April 2011

God Påske

Hej igen.

Først vil jeg gerne ønske alle en rigtig god påske, med alt hvad dertil hører af familie-tam-tam og hygge.

Jeg er nu på vej til Vestjylland, hvor jeg er blevet lokket til at hjælpe min mor med at sy bukser til min evigt voksende lillebror. For 2 dages intensiv syning får jeg de 3 McCalls mønstre, jeg tidligere har omtalt, nemlig 4490, 4491 og 4696. McCalls 4090 og 4091 kom med posten i mandags, sammen med min tamburin (Det var vist meget godt at min faster ikke var hjemme den dag, eftersom jeg brugte det meste af aftenen på at øve mit lettere elendige tamburin-spil). Jeg vil lægge billeder herind af tamburin og mønstre, når jeg kommer hjem til mit USB-kabel igen.

Med mig har jeg taget 2 syprojekter:

1) Resten af underkjolerne. Den ene, som er færdig er også med, så Trine kan prøve den. Trine har, af gode grunde, lidt bredere overarme (læs: mere muskelstyrke) end jeg, så vil gerne være på den sikre side.

2) Et rødt tylskørt. Tylskørtet skal passe til min studenterkjole, jeg lavede sidste sommer, og havde på til studenterkørsel. Jeg håber at kunne have kjole + tylskørt på til en 40 års fødselsdag, vi skal til her i påsken. Jeg købte plan B i genbrugsbutikken i dag. Tænk "sød 50'er-agtig kjole i hvid og græsgrøn med sænket talje, halterneck og moderat skørt med et enkelt lag tyl under". Til 40 kr kunne jeg simpelthen ikke lade være.

Jeg vil hastigt forlade jer igen, da mit tog snart er i Herning.

No comments:

Post a Comment