Monday, 11 April 2011

Skitser

Jeg elsker at tegne tøj. Jeg får ustandseligt nyt ideer til kostumer, kjoler og tasker, og finder det nødvendigt at tegne dem, før jeg kan vurdere, om de er værd at gemme på. Nogle gange fungerer det bare ikke heeeelt så godt, som det gjorde inde i mit hoved. Så bliver de kasseret. Men andre gange er det gode ideer, og så er det rart at kunne finde tilbage til sine designs og blive gen-inspireret.

Jeg tænkte, at jeg lige ville dele et par af mine tegninger med jer :D

Før I får lov til at se dem, vil jeg lige pointere, at jeg på ingen måde er flov over min brug af lyserøde malebøger lavet til tweens. De fungerer for mig, da jeg slipper for at bruge tid på alt andet end lige tøjet. At tøjet så ser lidt fortegnet ud, gør mig egentlig heller ikke noget. Overdrivelsen fremmer jo forståelsen, når jeg kigger tilbage på dem senere. Jeg har faktisk overvejet at købe en mere i lommeformat, som jeg kan have med i tasken (jeg har i øjeblikket 2 store malebøger). Det kunne være ret smart.

Nogle gange bruger jeg meget tid på tegningerne, laver skygger, farvelægger dem, osv, mens jeg andre gange bare hurtigt ridser en idé op. Jeg laver tit små pile med kommentarer om farve, stofvalg, detaljer om designet, mønstre, accesories osv.

Jeg tror, at jeg løbende vil uploade billeder af skitserne, så idag får I kun et par stykker :P

Et kostumeforslag til en skjalderolle, jeg vil spille til efteråret. Tamburinen er allerede bestilt, og en mail er lige tikket ind om, at den er på vej.

En rollespilskjole jeg har designet. Den er tiltænkt Trine. Det er meningen at ærmer og kiler skal have samme farve, eller at det skal være en underkjole i en farve og en ærmeløs overkjole med slidser i den anden farve.

Jeg burde virkelig holde op med at tegne med kuglepen. Det irriterer mig altid at se mine egne kuglepenstegninger.

En kjole designet til mig. Den er designet med en smederolle i tankerne. Rollen er dog ikke aktuel endnu, men jeg vil ikke udelukke muligheden. Og kjolen kan vel også bruges til andre roller.

Jeg modtager gerne forslag til kostumer, jeg kan tegne. Enten i form af en kommentar eller en e-mail.

1 comment:

  1. Du laver nogle rigtig flotte skitser. Jeg prøver selv på at tegne mine projekter ind imellem, men jeg holder mig til de ting hvor der ikke skal så meget til at det ligner. Jeg har fx lige tegnet et bælte som kunne være rigtig praktisk. Hvis jeg ellers får konstrueret et mønster til det. Det er kommet på min sommerferie-projekt-liste. som på nuværende tidspunkt har 12 forskellige projekter som jeg gerne ville lave i sommerferien. Pludselig føles 2 ½ måned ikke som særlig lang tid...

    ReplyDelete