Wednesday, 6 April 2011

Update #6.1 på Projekt Kriglive VII

Så, jeg tror, at jeg har fundet årsagen til min lettere - ahmm - mislykkedes halsudskæring på underkjolen. Min teori går på, at mit stof, lækkert og blødt som det er, er for tykt til en så omfattende rynkning/plissering. Så derfor er jeg gået i gang med et andet mønster, som ikke skal rynkes så meget.

Den nemme løsning var selvfølgelig at tage noget vidde ud af underkjolen som den ser ud nu, men i stedet har jeg valgt at prøve et andet mønster. Mønsteret er gratis og kan findes her. Det er lavet til en lidt anden tidsalder, men jeg tror ikke der er den store forskel på chemiser. Den er med raglanærmer, som jeg ikke har så meget erfaring med, men så er det godt, at jeg har en bog med designer syteknikker.

Status lige nu er, at jeg har et stykke hvidt hør i vaskemaskinen (hvor kommer alt det hør fra? det er over det hele, efterhånden!), som min fasters mand vil tage ud og hænge op, når den er færdig i maskinen. Han er så flink til at hjælpe :D Mønsteret er hentet, printet og sat sammen. Lige til at gå til.

Jeg smutter nu, de rare damer i genbrugsforretningen savner mig. Update #6.2 kommer senere.

No comments:

Post a Comment