Saturday, 30 April 2011

Update #7.0 på Projekt Krigslive VII

Krigslive nærmer sig med drastiske skridt, så jeg har droppet alt rollespil i denne weekend (Giants i dag og Einherjerne i morgen) for at holde min egen personlige krigslive workshop.

Status lige nu er som følger:

- Jeg har 1 færdig underkjole, og stof klippet til 3 mere. Disse skal syes. Jeg anslår en sy-tid på ca 4-6 timer for alle 3.
- Jeg er begyndt at vaske stoffet til kjolerne. Der skal vaskes i 4 omgange, ialt ca 20 m, og jeg forudser et mindre pladsproblem, når det skal hænges op. Det første hold er i maskinen nu.
- Jeg har gennemlæst overkjolens mønster-sy-instruktion et par gange, og har valgt at sy kjolerne på maskine og efter de moderne teknikker, og pynte i hånden, såfremt jeg har tid til det.

Min foreløbige slagplan er således:


1) Spise frokost (så jeg er klar til noget intensiv syning)
2) Løbende vaske og hænge stof til tørre.
3) Imens stoffet bliver vasket og tørrer syer jeg underkjolerne, og laver en prøve på overkjolens overdel.
4) Når stoffet er tørt og strøget, vil jeg klippe og sy min egen kjole. Dette er både for at kunne "øve mig" på min egen kjole, og derved undgå fejl på Trines, og fordi Trine alligevel ikke kan prøve overdelen før senere.
5) Når min egen kjole er færdig, vil jeg sy så meget af Trines overdel, som muligt. Der kommer et punkt, hvor hun for alt i verden skal prøve den før videre arbejde. Imens kan jeg gøre nederdelen klar.


Jeg vil løbende opdatere her på bloggen, efterhånden som arbejdet skrider frem. "Update #7" vil dække over hele denne weekend.

2 comments:

  1. Det lyder som om masser af arbejde venter. Steen, Lars og jeg var på Spøttrupborg igår og mødes med en flok reenachtere som holder til der... Det var sjovt og jeg er nu helt overbevist om at reenacthment er vejen frem for alle grej-entusiaster.

    ReplyDelete
  2. Men vi er da ikke grej-entusiaster ;)... eller noget :P

    ReplyDelete