Sunday, 29 May 2011

BWOF anmeldelse juni 2011

Jeg har et lidt anstrengt forhold til Burdas blade. Jeg har tidligere købt både BWOF* og Easy Fashion**, men synes, at indholdet varierer meget på nogle områder, og slet ikke varierer sig på andre.

Nogle gange rammer de bare plet! Og andre gange (langt de fleste) er der ingen af de ca 20-25 mønstre, der tiltaler mig. Derfor har jeg fravalgt at holde et abonnement, da jeg ikke gider langt de fleste af bladene.

Til gengæld synes jeg, at de ikke formår at fornye sig. Der er ALTID mindst 1 blazerjakke, 1 pencil skirt og 1 par lange bukser, alle velegnede til kontorbrug, og alle en minimal variation fra de tilsvarende mønstre fra samtlige andre BWOF-blade i rækken.
Deres mønstre er ofte også "posede" og uden taljering, hvilket ikke tiltaler mig overhovedet. På det sidste har der også været små variationer over temaet "kæmpestor flagermus-ærme maxi-kjole, du kan bruge på standen, og som tager mindst 5 m stof", og jeg synes det er lidt trist, at de ikke kan få mere variation ind i deres mønstre.

Jeg har den holdning, at hvis der bare er 1 godt mønster i bladet, er bladet en god investering. De enkelte mønstre kan købes for 5,40 USD på burdastyle. Det er ca. 28 kr. For lidt over det dobbelte, 60 kr, får jeg hele bladet med ca. 20-25 mønstre. Det kunne jo være, at jeg ser potentiale i de øvrige mønstre om en måneds tid, når medlemmer på Burdastyle begynder at uploade deres versioner?

For et par dage siden udkom juni-nummeret, og jeg har planer om at købe det denne gang. Der er nemlig hele 5 mønstre, jeg godt kan lide:

Kjole i 50'er/60'er stil med hjerte-udskæring, halterneck og en sød krave i kontrast-stof. Yes please! Trine har allerede plaget om en i str. 38.

 Jeg tror måske, at jeg ville udelade det nederste stykke, forlænge den og give den en anelse mere vidde, men så ville den også være meget sød.

 Mega sød sommerkjole med korte ærmer med et svagt puf og v-udskæring med rynker. Klippet på skrå for et romantisk fald i kjolen, og en fed effekt med ternene. Jeg ville nok runde udskæringen lidt, men ellers er den perfekt.

 Sød kjole med ballon-effekt både i udskæring og oplægning, og med et sjovt tvist. Jeg ved ikke, om jeg ville være tryg i en kjole uden stropper, men stropper kan den altid få senere :D



Dette er det samme mønster, i 2 variationer. Jeg er normalt ikke til shorts, men disse kan jeg godt lide, måske fordi de ikke har gylp eller fordi de er lavet i tern? Who knows?, søde er de, og lange nok til at skjule det grimme stykke af mine lår.

EDIT: Har været i byen idag (30/5) og de vil ikke sælge mig bladet før den 12/6! Hvad sker der lige for det? Det hollandske KnipMode udkommer midt/sidst i måneden FØR udgivelses-måneden, og er derfor ca. en måned foran BurdaStyle. Er det fordi den danske oversættelse tager lang tid eller hvad? Så vil jeg næsten hellere have bladet på tysk...

* Burda World Of Fashion, det månedlige Burda magasin.
** Burdas halvårlige magasin med mere ungdommelige mønstre, og med mere detaljerede vejledninger. Derfor også velegnet for nybegyndere.

No comments:

Post a Comment