Saturday, 14 May 2011

Hygge

Det regner i her i Viby. Men det er nu ganske hyggeligt.

Jeg er lige kommet hjem fra en tur på biblioteket og en lille indkøbstur. Så nu sidder jeg her på min sofa med halv-vådt hår, et tæppe, et glas kakaomælk og en god film, og hygger mig ganske fint.

Trine og Steen var på besøg i går, så jeg kunne bruge Trine som model for den kjole, jeg syer til hende til Krigslive VII. Det var mega hyggeligt, og de blev til aftensmad. Jeg håber de synes, at det har været den lange køretur værd, for det synes jeg bestemt det var.

Trine startede med at hoppe i min (næsten) færdige kjole, og vi konstaterede, at overdelen passede hende. Faktisk bedre end den passer mig. Det skyldes højst sansynligvis, at Trine (af gode grunde) er mere kompakt bygget end mig (vi vejer ca. det samme, men jeg er en del højere). Ærmerne var en god del for små og for lange, og jeg fik taget de nødvendige mål, så jeg kan lave et ærmemønster til hendes kjole. Jeg klippede en overdel efter samme mønster som min, og rettede den til Trine efterhånden som den blev sat sammen. Trine har en kortere overkrop end mig, så der blev taget en del af i skuldrene.

Jeg fik desværre ikke taget nogen billeder af hende, mens jeg passede den til. Æv æv, det må jeg huske til en anden gang ;)

Da Trine og Steen var kørt igen, fik jeg syet foret færdig. Derefter gik jeg igang med at pakke mine Krigslive ting, som min fasters mand vil aflevere til min mor i Herning idag. Sådan lidt stafet-agtigt. Jeg fik også lavet min egen kjole 100 % færdig, med oplægning, fastsyning af snøre og lidt små-justeringer. Den er også kommet med til Herning.

Det "eneste" der mangler på Trines kjole er at sy foer og overdel sammen, sy pynt og lukning på overdel, sy nederdel på og ærmer i. Jeg håber at kunne have den færdig senest søndag aften.

Regnen har fået mig til at overveje, jeg skal pakke et større antal sokker og håndklæder til Krigslive. Vejrudsigten (findes her) lover regn i Momhøje både fredag og lørdag, og det kunne nu være rart med tøre sokker.

1 comment:

  1. Det var rigtig hyggeligt at være ude og besøge dig..:D Må indrømme at vejrudsigten også har fået mig til at overveje gummistøvler og andet regntøj, men jeg håber stadig at det ikke kommer så vidt..

    ReplyDelete