Sunday, 29 May 2011

Nu går verden da af lave! Jeg laver nattøj!

Jeg havde aldrig troet denne dag ville komme!

*gisp!*

Jeg har besluttet at bruge af mit stoflager!

*Vent lige.. Hvad?!*

Jep, jeg har udset mig et syprojekt, hvor jeg vil få brugt ca. 8 m stof og 10 m kantelastik fra mit stoflager.

*Øh... Hvad er kantelastik?*

Jeg vil lave nattøj!

*O.o? nattøj?!*

Ja, jeg vil omdanne disse 8 m stof til pyjamas-shorts, babydoll natkjoler og toppe, over-sized T-shirt-kjoler og leggings!

Her ses den oprindelige skitse (beklager billedkvaliteten, havde ikke adgang til bedre lys):

Og her er mit stof:

Medium-tykt jersey i hvid med tryk i rød, orange, gul, limegrøn, turkis. Ordene er alle søde, tyske kælenavne, fx "Puderzuckerflocke" og "Nüdelchen". Jeg har 3,05 m v/ 175 cm (!).

Jeg har 2 stykker på 5,9 m og 5,3 m af det orange kantelastik.

 Letvægts jersey i hvid med små polkaprikker i pink, orange, turkis og grøn. Jeg har 3,45 m v/ 150 cm.

Medium-tykt jersey i hvid med store polkaprikker i gul, orange, rød, grøn og turkis. Jeg har 1,85 m v/ 165 cm.

Af mønstre har jeg tænkt mig at bruge disse:

Multisnit Trendspot #03, model A og C (markeret med orange på billedet), har tænkt mig at lave 2 længder, så jeg får både toppe og kjoler.

Burdastyle "Jane", mønstret kan købes for 2,5 USD her. Jeg vil kun bruge bukse-delen af mønstret, da jeg ikke bryder mig om overdelen. Mønstret er beregnet til fast stof, men mon ikke det går alligevel?

 Burdastyle "Carol", mønstret kan købes for 2 USD her. Jeg vil korte dem af til under knæet, men ellers bruge mønstret som det er.

Burdastyle "1-Piece Kimono Tee", kan gratis downloades her. Jeg vil bruge den største størrelse og forlænge mønstret en smule. Derudover vil jeg skære mønstret over ved skulderen, så jeg får 2 dele i stedet for 1. Dette vil halvere stofforbruget.

Stoffet er hængt til tørre, overlockeren har fået hvid tråd og mønstrene er downloaded og/eller købt. Jeg mangler orange tråd, men det vil jeg købe i morgen. Jeg regner med, at projektet kan strække sig over hele min eksamensperiode, altså det meste af juni. På den måde har jeg altid noget kreativt at lave i mine læsepauser, hvilket jeg syntes at mangle i sidste eksamensperiode. Jeg vil løbende opdatere min fremgang, men ellers vil mængden af indlæg nok ikke være overvældende den næste måneds tid. Hvem ved?

No comments:

Post a Comment