Sunday, 8 May 2011

Update #11 på Projekt Krigslive VII

Jeg har fået syet nederdelen på!!!! Wuhuuuu!!!

I går aftes fik jeg syet de 2 røde baner på nederdelen og fik syet nederdelen sammen midt bag.



Her til formiddag har jeg så lavet en slids midt for (jeg tror den blev lidt for stor - ups - må kunne syes lidt sammen igen. Eller jeg kunne lade være? Der kommer jo et forklæde over?), lavet læg hele vejen rundt (tog en del tid at finde den bedste løsning) og har syet den på overdelen. Jeg har lavet læggene sådan, at de peger mod midt bag, og at dem på bagstykket er størrere. Dette giver et mere autentisk look (synes jeg selv).

Der er i øjeblikket en del små folder i overdelen. Jeg har en teori om, at de forsvinder, hvis jeg laver en højere talje på kjolen. Taljen sidder lidt lavt lige nu, og hvis den blev sat højere, burde nederdelen tynge lidt bedre... Det kan også skyldes, at jeg ikke har underkjolen på indenunder. Who knows? 

(der er kommet en metal-clips med på billederne, da min snor rev sig løs foroven. Den skal lige syes på igen :D Bemærk i øvrigt det super smarte, dobbelte wienerlæg midt bag. Det var totalt med vilje.)




1 comment: