Tuesday, 14 June 2011

Min "Cupcake" nederdel!

Det har været en lidt hård weekend, med mange op- og nedture, så jeg havde brug for et nyt syprojekt, der kunne distrahere min hjerne.

Jeg har længe gået med et ønske om at lave en trin-for-trin vedledning på en nem sommernederdel, og dette viste sig som en god mulighed.

Dette er mit første forsøg, og jeg planlægger at lave en vejledning, når jeg har afprøvet og finpudset den lidt mere.

Ideen er helt enkelt: En nederdel med flere flæse-lag og elastik i taljen.

2 dage, 1 tur i byen efter elastik, 1 m grønt lagenlærred, 1 m små-blomstret bomuld fra lageret og et symærke senere har jeg denne:












Jeg kalder den "cupcake", da de mange flæser og stoffet minder mig om pynten på en god cupcake.

Den er blevet lidt mere "sweet lolita" end først planlagt, men det går nok. På billederne af mig kommer vidden ikke helt til sin ret, men på ginen kan man rigtig se den! Der er 240 cm i omkreds på det nederste lag, og 120 i det øverste. Nederdelen er foret i det grønne lagenlærred, og elastik-kanten er lavet ud i ét med det øverste lag og foret.

Elastikkanten gør den mega behagelig, og den er nem at få af og på. Jeg vil bruge den både under og udenpå et hav af sommertoppe og t-shirts, og sammen med både sandaler, ballerinaer og korte støvler.

Nederdelen er hurtig og nem at lave, og er perfekt til forår-og sommerbrug, og jeg ser muligheder for brug til cosplay og sweet lolita, hvis man ændrer længde, stof og tilbehør.

Jeg har allerede planlagt 2 mere, 1 i denim og 1 i rosa charmeuse med et lag cremefarvet blonde over. Nu må vi se, hvornår jeg får tid til det, men et bundt af disse ville ikke være helt dårligt at have i sin sommerferie-kuffert!

1 comment:

  1. Åh, hvor er du smuk!
    og nedredelen er utrolig flot!

    ReplyDelete