Monday, 6 June 2011

Nattøj 1

Mit nattøjs-projekt er stødt ind i et problem.

Jeg har brug for min mors dæksømsmaskine.

I tilfælde af, at du ikke lige har styr på, hvad en dæksømsmaskine er, så ser den ca. sådan her ud:


Den kan lave dæksømme, som bruges til oplægning og færdiggørelse af sømme. Det er praktisk taget en overlocker, der ikke skærer stoffet. Af samme grund kan man også få maskiner kaldet "coverlockere", som er en overlocker, der kan transformeres til en dæksømsmaskine.


Nå, men jeg har altså brug for min mors. Jeg kan nemlig ikke få min symaskine til at lave en pæn, strækbar oplægningssøm på mit nattøj. Så tænkte jeg: "Jamen, jeg har da lavet det før", men så kiggede jeg på nogle af mine tidligere værker: (jeg ved godt, at de ser lidt "nussede" ud, men det er ikke så slemt i virkeligheden)




Dæksømme hele bundtet!

Så nu vil jeg låne min mors dæksømsmaskine til mit nattøjs-projekt. I mellemtiden vil jeg nok lave et eller andet til rollespil, da det ikke skal være strækbart.

No comments:

Post a Comment