Sunday, 19 June 2011

Om mit forhold til sko

Jeg ELSKER sko. Elsker, elsker, elsker, elsker, ELSKER sko.

Sko er en vigtig beklædningsgenstand, både fordi de beskytter vores fødder mod hverdagens slid og miljø, og fordi de kan ændre vores udseende, fremtoning, holdning og selvtillid.

Sko er et tilbehør på lige fod (lige fod - get it?) med tasker, tørklæder og smykker, og kan bruges til at dresse et outfit op eller ned efter behov.

Det er ingen hemmelighed, at jeg er nærrig. Så selvom jeg elsker mine sko, og generelt prøver at passe på dem (ja, Trine og mor, jeg prøver faktisk!), så ender jeg ALTID med at slide dem op, indtil de ikke kan bruges mere. Når skoene begynder at vise tegn på alderdom og slid, køber jeg som regel et nyt (lige så billigt) par, der kan erstatte de gamle, når de for alvor dør. For ja, mine sko lider typisk en smertefuld og ydmygende død:










De hvide sko (de 3 øverste billeder) gik i stykker, da jeg tog op på uni i torsdags. Jeg kunne pludselig høre, hvordan det sagde "klik" hver gang, jeg trådte med min højre fod. Grunden til dette var, at hælen var faldet af, og havde efterladt et mindre krater, som gav udsyn til en mindre metal-pind. Så på vej hjem måtte jeg smutte forbi Newyorker og købe disse:

Hvide ballerinaer fra Newyorker, Århus. Pris: 80 kr. Fås i flere farver, bl.a. pink, hvid, sort og nude  (og flere farver, jeg ikke kan huske)

PS. Mine sko har en gennemsnitlig levetid på ca 12-18 måneder, alt efter type. Støvler holder ca. 24 måneder, ballerinaer 2-12 måneder og jeg har aldrig slidt et par høje sko/stiletter op (pga begrænset brug). 

No comments:

Post a Comment