Sunday, 10 July 2011

Kostume: Skjald

I har før set min skitse af et skjaldekostume:


I dag har jeg været i Bazar Vest her i Århus, og jeg fik lejlighed til at købe nogle props/smykker til kostumet! Yay! Jeg har bestemt mig for, at de forskellige dele ikke behøver matche, så det bliver et dejligt mix af guld, sølv, blå, rød, grøn, lilla osv.

Armbånd med raslende mønter, i guld-look. 25 kr.

Armbånd med mønter, der ikke rasler, i guld-look. 80 kr.

Blå og sølv øreringe. 30 kr.

Close-up.

Rødt mønt-bælte med mønter i sølv-look. 50 kr. 




Derudover vil jeg bære et tørklæde om hovedet, og måske et om hoften, under mønt-bæltet, og så skippe over-skørtet. Skjorten/særken bliver enten min chemise fra krigslive, min grønne skjorte eller en ny, hvid skjorte efter McCalls M4091, View D:

Jeg har ikke helt bestemt mig til, hvordan korsettet skal laves, men Jacci Jaye's korset mønster på burdastyle ser ikke helt dumt ud. Jeg ville nok have den lukket foran, snøret i bag og med Rigilene i sømmene i stedet for metal stivere. Det er ikke den mest holdbare løsning, men jeg ved, at Karen Margrete (fra stofforretningen i Videbæk) sælger det.


Jeg kunne godt finde på at lave det i chokoladebrunt læder, men overvejer også hør, enten sort eller brunt.

Af nederdel vil jeg enten bruge en sort bomulds nederdel med guld-mønter (købt i en genbrugsbutik i Videbæk) eller sy en i sort, ribsfarvet, rød, blå eller lilla hør efter McCalls M4090.

AF sko vil jeg medbringe mine hvide ballerinaer, et par sorte sandaler i gladiator-stil og mine sorte støvler fra Kirkens Korshær.

Oh, jeg glemte næsten min tamburin!

Fortæl mig hvad du synes!

No comments:

Post a Comment