Tuesday, 9 August 2011

De Søvnløses Nat: Succes!

Så er årets sommerscenarie vel overstået, og jeg kan kun sige, at det var en stor succes! Det kunne meget vel være et af de bedste scenarier jeg nogensinde har været med til i mine 3½ år som rollespiller. Bedre end Krigslive VII, endda!

Og ja, "Krigslive Syndromet" har slået til igen, selvom jeg overvejer at omdøbe det til "Episk Rollespils Syndrom". Hvad synes du?

Det var første gang jeg spillede skjald/bard, og jeg ærgrer mig da egentligt lidt over, at jeg aldrig har gjort det før, for det er jo helt ekstremt sjovt! Det gjorde det også kun 1000 gange bedre, at have barder som Gilroy H. Severinsen (AKA Jonathan Madsen) og William Hedevandreren (AKA Tore Plougheld) nede i byen. Det blev til et fantastisk samarbejde (hvis jeg da selv skal sige det), og jeg glæder mig til at arbejde mere sammen med jer. Stor tak og kæmpe knus til jer to, hvis I læser dette!

Også kæmpe tak og knus til folkene fra Giants, min sande "rollespilsfamilie", som var så søde at invitere mig med derop, selvom jeg efterhånden kun sjældent kommer forbi Momhøje.

Og tak til alle andre, som har gjort dette sommerscenarie så fantastisk. Her snakker jeg om arrangørerne, Randers-gruppen, krofolkene, NPC'erne (nogen skulle jo spille varulv?) og diverse godtfolk og væsner, der har været med.

Det er så nu, jeg plejer at komme med min kritik, men jeg må indrømme, at jeg har svært ved at finde den. Kroen fungerede suverænt, byen var godt lavet, horror-elementerne blev aldrig "for meget", og man havde opfattelsen af, at arrangørerne havde styr på deres ting. At tidsplanen så skrider lidt og et enkelt plot falder til jorden, kunne jo ske for enhver.

Jeg havde lidt håbet, at jeg kunne vise nogle billeder, men der er ikke kommet nogle ud endnu, og jeg fik desværre ikke taget nogle selv.

MEN! Hvis du/I vil se de sange, der blev skrevet af Jonathan og Tore under scenariet, kan de findes på skjaldesang.dk her og her!

No comments:

Post a Comment