Monday, 12 September 2011

Rollespil, Giants mm.

Sikke dog en dejlig weekend! Jeg var i Momhøje og spille rollespil sammen med de rare folk fra Giants

Jeg spillede skjald sammen med Cecilie, Ninna og Tore, og Tore havde taget hele den lange tur fra Århus til Kibæk med tog, bare for at være med et par timer eller 7. Stor respekt og tak herfra for det. 

Vi kaprede hurtigt et bord på kroen, og fik spillet og øvet en masse sange. Jeg lærte at spille "Vølvens Sang" på guitar, og fik nogle flere instruktioner i anslagsfigurer (hedder de det?) til "Anna og Anders" og "Festen er lige begyndt", da det er noget, jeg har lidt svært ved. Men det kommer nok, som jeg får øvet mere. Jeg ved ikke hvorfor, men sange med fingerspil tiltaler mig bare mere end sange med almindeligt akkordspil. Måske er det fordi jeg er vant til at spille klaver-akkorder med vestre hånd på samme måde som fingerspil kører på højre? 

Efter rollespillet fik jeg en masse dejlig, positiv respons fra folk, især for underholdning ved spisetid. Det var rart at se, hvordan lidt underholdning kunne få folk til at vente pænt på deres mad og spise i fred og ro uden at have travlt og skabe stress. Det er nok første gang, der ikke har været totalt kaos ved spisetid derude.

Det er også sjovt, når folk lever sig med ind i de sange, man synger. Jeg sad på et tidspunkt og sang "Goldwaldkvadet", og i sidste vers, da jeg kom til spørgsmålene, kom Thomas tilfældigvis gående forbi med sin mad, stoppede op, og svarede højlydt "JA" til alle spørgsmålene. Det gav bare et eller andet "ekstra" til sangen, så stor tak til Thomas for det. 

Der var 2 amatørfotografer fra Herning Fotoklub med, og de fik taget en masse gode billeder af os alle sammen. Jeg er allerede begyndt at plage Henrik for at få dem, men der går nok et lille stykke tid, da jeg gerne vil have filerne i original opløsning. Indtil da må I nøjes med dette billede af Ninna, Cecilie og jeg, som fotograf Chresten Vestager tog af os (på min opfordring):

Fra venstre: Cecilie L, Angelica (mig) og Ninna. Fotograf Chresten Vestager.

På søndag vil jeg igen spille skjald, denne gang som elver, i Randers, når jeg besøger Den Glemte Legions nye kampagne "Skyggekrigene".
 

No comments:

Post a Comment