Sunday, 25 December 2011

Det er tanken, der tæller. <3

Og det var derfor, jeg valgte at lave Trines julegave selv i år :) Hvis du ikke kender Trine, så er hun min bedste veninde og sjæle-søster, som jeg gik i gymnasiet med. Hun bor i øjeblikket i Ålborg, hvor hun studerer biblioteks- og informationsvidenskab. Hun har sørme også en blog, der er et kig værd.

Nå, men Trine og jeg har udvekslet jule- og fødselsdagsgaver lige så længe, som vi har kendt hinanden. Det er som regel ikke de største gaver, vi får af hinanden, men det er bestemt nogle af de bedste! Gaverne har altid været meget personlige og oftest hjemmelavede, og gaven fra Trine er oftest den, jeg ser mest frem til. I år er ingen undtagelse. På samme måde er gaven til Trine typisk også mere gennemtænkt og personlig end gennemsnittet af gaver jeg køber/laver. 


Nå, men i år valgte jeg altså at LAVE noget til Trine i stedet for at købe noget. I den forbindelse må jeg pinligt erkende, at jeg ikke har brugt en krone på hendes gave. Når det er sagt, så får hun noget helt unikt, noget meget personligt, og noget hun ALDRIG ville kunne få i en forretning.  

Hvis blogger gør som sagt, vil dette blogindlæg blive udgivet omkring kl. 1 natten mellem den 24. og 25 december, og jeg kan derfor med ro i sindet vise jer, hvad Trine får i år. 

Det er en bamse syet i hvid polarfleece, fyldt med polarfleece-stykker og med broderede øjne, mund og kinder. Lavet 100 % i hånden. Har mit karakteristiske sy-mærke i en sidesøm. Den måler CA. 15*15*18 (tror jeg). Og så hedder den "Meatbun".






 ER DEN IKKE BARE NUTTET?

Lidt baggrunds-info: 
Trine er helt vild med at læse manga, især en manga kaldet "Half Prince". Så vidt jeg har forstået (på forhånd  undskyld til Trine og andre fans hvis jeg tager fejl) handler den om en flok teenagere, der kæmper med pokemon-lignende væsner i turneringer. Og "Meatbun" er en af disse kamp-væsner. Jeg tror den kan skyde med kødboller og sådan, men er ikke helt sikker. 

For et par måneder siden fik i en skype-samtale tilsendt et billede af denne figur med beskeden "Jeg ønsker mig sådan en til jul. Kan du ikke lave sådan en?". 

Selvfølgelig kan jeg da det. Hvordan kunne du være i tvivl? *altså*

Her er et billede af figuren fra mangaen sammenlignet med bamsen: 

Manga-Meatbun

Bamse-Meatbun

Den er blevet lidt for høj og pyramide-formet, munden er for stor, og det ene øje ser trist ud. Men den er helt ufattelig blød, og lavet 100 % i hånden, så jeg er sikker på, at hun vil elske den.

Og det er jo tanken, der tæller <3

No comments:

Post a Comment