Saturday, 28 January 2012

Inspiration: Det maritime look!

Jeg ved det godt - Det er så "sidste år".. Men det stopper mig nu ikke for at gå fuldstændig amok med alt maritimt og nautisk i år!

Det hele startede med, at jeg skulle lave en nederdel i rosa duchesse, og ikke kunne finde en 100 % usynlig oplægning. Jeg prøvede mangt og meget, men intet blev 100 % usynligt, og duchesse afslører HVERT. ET. STING. Til sidst fik jeg en genial idé: Jeg laver en almindelig oplægning og dækker den til!
Løsningen blev 2 sorte satin-bånd syet parallelt med oplægningskanten, hvoraf den nederste så pænt dækker oplægnings-stingene.

Båndene giver nederdelen et lettere maritimt præg, og gør det samtidigt muligt at sætte den til noget sort. Billeder af nederdelen kommer,når sneen er væk!

Nå, men det blev jo værre. For jeg fortalte Louise "Kromutter" Kjær om min maritime nederdel, og det ene førte til det andet, og før morgenen gryede havde vi i fællesskab planlagt en hel sommerferie-uge med syning og photoshoot af hver vores 50'er inspirerede pin-up-outfit med maritimt tema.

Primær inspiration for mit sommerferie-outfit.
Billede fra www.pinupgirlclothing.com. Klik på billedet for mere info. 
Primær inspiration for Louises sommerferie-outfit, dog med mere traditionel krave.
Billede fra www.skelapparel.com. Klik på billedet for mere info. 

Jeg har siden drømt om den ene kjole i blå, hvid og rød efter den anden, og så her i eftermiddag fandt jeg dette billede fra Glee sæson 3, afsnit 10:


Samtlige glee-tøser i maritime badedragter fra www.pinupgirlclothing.com (dog bærer glee-tøserne special-lavede nederdele over badedragten):



Konklusion: Jeg er gået i nautical-mode, og I kan ikke stoppe mig!

Jeg har ikke så meget mere at berette for nu, men her til sidst kan I lige så godt nyde nogle flere billeder:

Maritim nederdel. Elsker den høje talje og guld-knapperne.
Nail-art med maritimt tema <3.
Sko med kinahæl, peeptoe, ankel-strop og kæmpe sløjfe. 
Tryk på billedet eller teksten for mere info.
Kjole #116 fra BWOF 6/2011. 
Kjole #122 fra BWOF 5/2011, aka "the Bombshell" dress. Inkluderet i det online sy-kursus "Sew Retro" jeg fik til jul. Se mere på www.craftsy.com. 
Burdastyle's "Kasia" nederdel med sejler-lukning og høj talje. 
Burdastyle's vintage inspirerede badedragt, "Alison". Toppen er næsten identisk med Glee-badedragterne, og mønstret kan gratis downloades her

No comments:

Post a Comment