Sunday, 1 January 2012

Nytårs Blog Post 2011

Sig hastigt nærmer det nye år, og det er tid til at tage afsked med og reflektere over det forgangne år og byde det nye velkommen og sætte sig nye mål og drømme.

År 2011 har både været et sorgens, glæden og venskabets år for mig. Når jeg ser tilbage, kan jeg tydeligt se, hvordan jeg har udviklet mig til et - i mine øjne - bedre og stærkere menneske. 

Året startede ud med kulde og dødsfald i den nærmeste familie og vennekreds, men blev alligevel vendt til et år med en masse spændende, udfordrende og sjove ting, og en lang række helt igennem fantastiske mennesker, som på hver deres måde har betydet en masse for mig, og som forhåbentlig vil forblive en fast del af mit liv fra nu af.

----

I foråret var jeg til Krigslive VII, hvor jeg mødte Louise "Kromutter" Kjær, samt alle de herlige gutter fra Vejle Middelalder Laug. Jeg føler mig glad, værdsat og ikke mindst hjemme i jeres selskab, og jeg glæder mig til alle vores fælles oplevelser og projekter i det nye år.

I sommerferien var jeg til A´kastins sommerscenarie i Ålborg, hvor jeg blandt andre mødte Tore, og det har siden hen ført til et helt fantastisk samarbejde, som jeg tror vi begge lærer en masse af, og som forhåbentlig vil vare ved. Tak for at have hjulpet mig til at genfinde min kærlighed til musikken og for at tro på mig, også når jeg ikke selv gør det. 

I Ålborg fik jeg også et glædeligt gensyn med de flinke folk fra Den Glemte Legion. Tak for jeres hyggelige selskab, og for at tage så godt imod mig. Jeg glæder mig til at spille og hygge med jer igen.

I efteråret var jeg så, på opfordring fra Tore, til indspilning af den tredje Skjaldesang CD, noget jeg har drømt om, siden jeg først begyndte til rollespil, tilbage i 2007. Her fik jeg mulighed for at stifte bekendtskab med skjalde fra hele landet, og det førte til en herlig weekend fyldt med hygge, musik og nye venskaber. Jeg håber, at se jer alle sammen rundt omkring i landet til scenarier og på middelaldermarkeder mange år frem. Og så glæder jeg mig selvfølgelig til, at høre produktet af vores weekend i Sorø, nemlig CD'en, som gerne skulle komme i starten af det nye år.

----

Det nye år står for døren, men allerede nu, kan jeg se frem til en masse spændende arrangementer og projekter.

Foråret byder på Krigslive VIII, med alt hvad dertil hører af workshops, træningsweekender og nye, seje kostumer, sommeren byder på Khypris, Elementernes Kamp og forhåbentlig en tur til Frederikshavn med Tore og co. (dette er ikke bekræftet endnu), og i efteråret venter 2'eren i Firefly spil-serien, hvor jeg atter vil drage ud i rummets mørke kulde med mit trofaste ARIES-crew.

-----

Her på falderebet har jeg nogle ønsker, mål og drømme for det nye år.

Jeg vil arbejde mod at blive bedre til at udnytte og prioritere min tid. Jeg ender tit foran computeren og spilder tid, som jeg kunne have brugt på andre, mere fornuftige, sjove og/eller produktive ting.

Jeg vil prøve at genfinde min selvtillid og troen på mig selv. Jeg er min egen værste fjende, og min dårlige selvtillid holder mig tit tilbage fra at opfylde mine drømme og mål.

Jeg vil prøve at genfinde min kreativitet. Alt for længe har jeg bildt mig selv ind, at den sikre vej var bedst. Jeg vil prøve at gå nye veje, prøve nye ting og glemme min frygt for at lave fejl.

Jeg vil arbejde mod at bruge hvad jeg har, før jeg anskaffer nyt. Det være sig både tøj, stof, sko, mad osv. Jeg vil hellere bruge mine penge på at rejse, at more mig eller spare op, end på ting, jeg allerede har, ting jeg selv kan lave eller ting, jeg i virkeligheden godt kunne undvære. 

Jeg vil prøve at være mere åben over for andre mennesker og modarbejde min genert-hed. Jeg er frygtelig genert af natur, og det kan være hæmmende for mig både til hverdag og til rollespil. Det vil blive hårdt, men jeg vil prøve alligevel. 

----

Tilbage står nu kun at ønske jer alle sammen held, lykke og glade stunder i det nye år, som venter. Og som det er tradition ude vest-på, hvor jeg kommer fra, vil jeg tage afsked med år 2011 med sangen "Skuld Gammel Venskab Rent Forgå". Sang, guitar og arrangement af mig. 


Skuld gammel venskab rent forgå by Angelica Lindholm

No comments:

Post a Comment