Monday, 20 February 2012

Mønster Mandag: Det Grå Guld

Mønster Mandag vil fra nu af være poster om mønstre.

Nye mønstre, gamle mønstre, gode mønstre og hold-dig-langt-væk-fra-dem mønstre. Mønstre jeg har og mønstre som jeg gerne vil have/lave. Mønstre jeg har lavet, mønstre du kan lave og mønstre jeg har fundet andre steder på nettet. Tips og gode råd om mønstre: måltagning, valg af størrelser, gængse ændringer og tilpasning.

Idag: Det grå guld!

For disse mønstre har, i bogstaveligste forstand, et par år på bagen. Der er tale om 2 vintage mønstre fra 50'erne og en moderne rekonstruktion. Lad mig præsentere:

- Advance 9443. Størrelse 16 (91-71-96). Fin skjortekjole med ultra korte vinge-ærmer, indsnit, krave og læg i taljen. Lukkes med 5 knapper. Denne skønhed er allerede kommet.

- Simplicity 2042. Størrelse 16½ (93-73-98). Fin basis kjole med A-nederdel i 6 baner, firkantet udskæring og matchende kort slag der kan påsættes kjolen på forstykkets knapper. Med eller uden bælte og tittebånd i kontrast stof. Jeg venter stadig på dette mønster.

- Vintage rekonstruktion fra "La Prairie Lady". Størrelse 16 (91-71-96). Top med halterneck, indsnit, krave, og lynlåslukning. Jeg fik dette mønster tilsendt som PDF-fil indenfor 24 timer af mit køb. Der var nogle tekniske problemer med filen, men sælgeren fik løst problemet, og de var utroligt søde og hjælpsomme.


Advance 9443 og Simplicity 2042

Halterneck top fra La Prairie Lady

Alle 3 mønstre er købt via Etsy, og de 2 rigtige mønstre er, så vidt jeg ved, desværre ikke længere på lager hos de pågældende sælgere. Toppen kan stadig købes. Søg blot på "La Prairie Lady" på www.etsy.com, de har også andre mønstre, også i andre størrelser.

Hvis du køber vintage mønstre på etsy, husk da, at der kan komme told og moms på varer fra lande uden for EU, hvis varen koster over 80 kr. Begge mine mønstre kostede ca. 70-75 kr.

No comments:

Post a Comment