Friday, 2 March 2012

Glimragende Makroner med Hindbær

Og ja, "glimragende" ER et ord, i hvert fald når man kommer fra Vestjylland.

Men, det var jo makronerne, jeg ville snakke om. De er dejlige. Og lækre. Og lyserøde. Eller, faktisk er halvdelen af dem gylden-brune, men det snakker vi ikke om. Dumme ovn.

Her er de så, i al deres herlighed:



De blev lavet i går aftes, og marmeladen har gjort dem en anelse bløde. Jeg tror det er smag og behag, men jeg kan bedst lide dem som de er lige nu. Lidt sprøde på ydersiden, uden at være hårde, og dejligt marcipan-hindbær-agtige i midten.

Opskriften er fundet her, og jeg kan klart anbefale dem. De er ikke så søde som kyskager, men er stadig luftige, sprøde og ikke mindst lyserøde. Jeg overvejer at bruge de resterende æggehvider på, at afprøve den blå variation, med vanilie-smag og fyld af nutella.


1 comment:

  1. Hvis du kommer til Giants på lørdag, synes jeg helt klar, at du skal tage et par stykker med til smagsprøvning! ;)

    ReplyDelete