Wednesday, 14 March 2012

Hamburg Haul: Mønstre

Jeg vil gerne lige forklare baggrunden for denne post. Ser I, jeg prøver at lægge et mindre puslespil, hvor jeg matcher mit ny-indkøbte stof med de mønstre, jeg vil bruge. Indtil videre har jeg allerede fundet disse 2 match: 

Jakke #105 fra BWOF 6/2009. Skal laves i det blå-grønne hør med kontrast i det koral-røde hør. Resten af det koral-røde hør bliver til en taske, et par shorts eller en nederdel. Det er ikke helt bestemt endnu.

Dette er et billede af jakken, som den er lavet i bladet. I det blå-grønne stof og med de koral-røde kontraster vil jakken få et langt mere moderne udtryk.  Ærmelængden og silhuetten vil passe godt til mig og min hverdags-stil. 

Kjole #128 fra BWOF 6/2009. Skal laves i det koral-røde kjolestof, men grundet stoffets gennemsigtighed, bliver hele kjolen foret i blød, cremefarvet bomuld. 

Her ses kjolen syet op. Kjolens mange læg og slå-op effekt vil lade stoffets fine fald komme til sin ret. Samtidig oser kjolen af sen-40'er-tidlig-50'er look, som jeg er så glad for.   

Det meste af stoffet er efterhånden blevet vasket, så nu går den vilde jagt efter det perfekte sweatshirt mønster til alt mit tynde isoli og kraftige jersey, men det bliver en post helt for sig selv... 

2 comments:

  1. kjolen er fra et burdablad, mere bestemt juni-nummeret fra 2009. Du kan låne det på biblioteket :D

    ReplyDelete