Friday, 13 April 2012

Fasta - hva' for noget?

Så blev det atter hverdag igen efter en helt ubeskrivelig god påskeferie. Stemmen er på vej tilbage, humøret godt og stadig stigende, og hovedet fyldt med søde minder om sjove oplevelser, hjertegribende eventyr og varme venskaber.

Fra torsdag til lørdag, var jeg i Vejle, til den obligatoriske træning for Volgaards Edsbrødre, men søndag nåede jeg også forbi Hobro, hvor jeg, for første gang nogensinde, var til Fastaval.

Jeg nåede selvfølgelig ikke at blive færdig med begge kjoler. Typisk. Til gengæld blev underkjolen brugbar, og jeg havde den på om fredagen. Den mangler kun oplægning. 

Her er et par billeder fra vores træning i Vejle. Billederne er taget af min gode ven, Gert Hansen, og er brugt med hans tilladelse. 

Volgaards Edsbrødre marcherer ud til eftermiddagens træning.  Billedet er venligst udlånt af Gert Hansen.

Volgaard (i midten) snakker med sin vølve (mig, til højre). Billedet er venligst udlånt af Gert Hansen.

Vølven (mig) snakker med Theodor Rohansson (ikke på billedet) på vej ud til træning. Billedet er venligst udlånt af Gert Hansen. 

Om søndagen tog jeg til Fastaval, hvor jeg tilbragte dagen sammen med mine gode venner fra Skjaldesang. Det var helt utroligt hyggeligt, og jeg havde en god dag. Jeg vil helt klart overveje at deltage igen, og måske tilmelde mig et par rollespil eller andre aktiviteter. 

Du kan læse mere om Fastaval her

4 comments:

  1. Hej:-)Jeg er kæmpe fan af Harry Potter og jeg vil rigtig gerne leve mig ind i den magiske verden, hvor jeg kan trylle og går på Hogwarts. Af den grund tænkte jeg, at rollespil måske er noget for mig. Kan man godt gå til rollespil, hvor man er magiker og ikke sådan en der slås med svær? Jeg håber du kan svare på mit spørgsmål:-)
    hilsen mig
    ps. Jeg synes, det er nogle gode og inspirerende billeder du har lagt ud!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej anonyme. Langt de fleste fantasy-scenarier har troldmænd o.lign. til deres scenarier, så det skulle ikke være et problem for dig, at finde et rollespil, hvor du kan spille magiker/troldmand. Dog har de fleste kampagner (serier af rollespil) helt specifikke regler for brug af magi, og du får nok ikke lov til at kalde din skole for "Hogwarts" og bruge tryllestav.

      Jeg ved af gode grunde ikke, hvor i verden du befinder dig, så jeg kan ikke guide dig til et bestemt klub. I stedet kan du gå ind på denne hjemmeside og finde en klub nær dig : http://www.rollespil.dk/arrangement_map

      (note: de vestjyske klubber er ikke på kortet. Hvis du kommer fra vestjylland kan jeg anbefale www.giants-rollespil.dk)

      Delete
  2. Hvad laver man når man spiller rollespil?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej anonyme. Når man spiller rollespil lever man sig ind i en fiktiv rolles liv i en fiktiv verden beboet af andre fiktive roller, der spilles af andre rollespillere. Du får selv lov til at lave din rolle, og du kan få hjælp af en spil-leder (kaldet en GM), hvis du har brug for det.

      Et typisk scenarie varer en lørdag formiddag og eftermiddag, og koster ca 30-60 kr at deltage i. Du møder op udklædt, får en kort briefing, hvor regler og praktiske ting gennemgåes. Derefter er der spilstart. Under spillet kan du prøve at opnå forskellige mål, du har sat dig hjemmefra, eller du kan opsøge nye mål under spillet. Du vil møde andre rollespillere, som enten vil hjælpe dig eller hindre dig i dit mål.

      Rollespil er sjovest, hvis man spiller i en gruppe, og hvis man forbereder sig hjemmefra. Før dit første rollespil bør du kontakte en GM eller skrive på forum, så du har en gruppe. Så kan de hjælpe dig og vejlede dig undervejs.

      Jeg håber, at det besvarede dit spørgsmål. Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at skrive mig en mail til
      mydearlizzie[dot]blogspot[at]gmail[dot]com

      Delete