Friday, 22 February 2013

Så syer vi igen!

Ak! Hastigt nærmer sig den nye rollespils- og middelalder sæson, og jeg har intet at tage på! Eller, det har jeg selvfølgelig, men der er helt klare mangler i min garderobe. Fx mangler jeg en ordentlig middelalderkjole (jeg har kun i vikinge-stil) og en ny hovedbeklædning.

Derudover skal Komtesse Mairéad af Kildare også have nye festklæder i anledning af sin værge, Theodor von Essens bryllup med Sira Katharina Cortéz af Castillien.

Derfor vil jeg i morgen tage symaskinen under armen og tage til Vejle, hvor jeg skal holde sy-til-du-falder-om-weekend sammen med Louise.
Når weekenden er omme, skulle store dele af komtessens tøj være færdigt. Hun skal have et outfit alla Irland 1500:



bonusinfo: jeg har fået færdiggjort både skjorte og butterfly til kæresten. Det hele passer rigtig godt, og han kan vist godt overtales til et fotoshoot! :D
Der er imidlertid tekniske problemer med kameraet, og alle fotoshoots er udsat indtil jeg igen kan overføre billeder til en computer.

2 comments:

  1. I love the pictures of your sewing space. I just purchase the Linnamon table top and Finnvard trestles for my sewing table. I am having a hard time figuring out how to attach the table top to the trestles. The instructions are not very clear. Just wondering if you have any hints. Thank you.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I must admit, I have not attached the tabletop to the trestles. I like to easily be able to lift the tabletop over on my bed when I need to change the hight and then back on the trestles again. The tabletop doesn't shift around too badly, so it works alright for now.

      The assembly-guide shows how to add the screw to 2 different types of tabletops, making it a little confusing. You are supposed to add the little clear dot (item 102429) to the first hole in the trestle top. Then you add a screw as shown to the underside of the table. The screw will go down into the last hole in the trestle.

      Hope it helps! /Angelica

      Delete